איזה נכס אתם מחפשים?

איזה נכס אתם מחפשים?

תקציב

4500000

100,0005,000,000

1000000

קריות, צפון, דרום ומרכז – אזורי בניה מתפתחים

אין ספק כי מצוקת הדיור לזוגות צעירים הביאה לתנופת בניה, שכמותה לא נראתה בעשורים הקודמים. מאז הכריז משרד הבינוי והשיכון על התחום כבעיה ידועה שבכוונתו לפתור אותה, נראה כי ניתנה יריית הפתיחה למבול של יוזמות, מבצעים ופרויקטי בניה שונים בכל רחבי הארץ. אמנם, כולנו, כאזרחים היינו מודעים לבעיה הרבה לפני הודעה זו, אולם, רק כאשר הוכרזה כבעיה “רשמית” וראשונה במעלת החשיבות בצורך לפתרון, חשו יזמים וקבלנים בטחון מספק, על מנת להיכנס לתחום במרץ מחודש.

דירות למכירה בקריות, וילות בקרית שמונה, צימרים בטבריה

תדמיתו המנומנמת של אזר צפון הארץ התנפצה כבר באמצע שנות השמונים, עם הקמתו של גן התעשייה שבתפן. בשנים שלאחר מכן, בקרבת מקום, התווספו גם גן תעשיה בתל חי ב-1992, גן תעשיה לבון ב-1998, אזור תעשיה דלתון ב-2006, גן תעשיה נצרת (כולם מיוזמתו של סטף ורטהיימר), פארק התעשייה ביקנעם וגני ופארקי תעשיות נוספים. אולם, דבר אחד לא השתנה, כאז, גם היום, אזור הצפון מציע אפשרויות רבות יותר למחפשים איכות חיים וסביבה ירוקה. גם אזורים עירוניים מובהקים בו, מאפשרים לגרים בהם ליהנות מהשילוב בין שירותים עירוניים וחיי קהילה מפותחים, לבין סביבה ירוקה. למשל, בחירה בדירות למכירה בקריות מאפשרת מאוחר יותר לגרים בהן לחיות באיכות חיים גבוהה שמציעות הקריות כיום, ולעבוד בחיפה או בעסקים הרבים שממוקמים לאורך ציר התנועה שבין חיפה לעכו אשר מתפתח ומתעבה בהתמדה.

לגור במרכז הארץ

מרכז הארץ מאז ומתמיד נחשב למקום מומלץ לגור בו, אם קצב חיים מהיר הוא הקצב האישי שלכם. אולם, גם באזור זה, בשנים האחרונות, בד בבד עם פרויקטים המוקמים בתוך הערים, התחילה מגמה של חיפוש דירות בחוץ, בשוליים, בערי הלוויין, ולאו דווקא בתל אביב הגדולה. בהתאם לביקוש, מחיריהם של הדירות גבוהים למדי (יחסית לצפון הארץ ולדרומה), ומי שמתעקש לגור באזור המרכז, כנראה, מוכן לשלם אותו.

להתגורר בדרום הארץ

פאר התעשייה עומר, אשר הוקם ב-1995, חולל שינוי כלשהו ביחסם של תושבי הצפון והמרכז לחלק ה”חם” יותר של המדינה, אולם, רק הודעתו של צה”ל על העתקת בסיסי צה”ל לנגב, הקמת עיר הבה”דים ובניית קריית התקשוב, חוללה קפיצה משמעותית בתודעה הציבורית לאזור. התוכנית, אשר נמצאת זה עתה בעיצומה, כבר מושכת לאזור עשרות, מאות ואלפי מתגוררים חדשים, שנפתחו בפניהם אפשרויות תעסוקה חדשות. כאמור, עד לא מזמן, גם אזור זה, למרות יוזמות כאלה ואחרות, לא נחשב למקום מגורים אטרקטיבי, במיוחד שלא עבור אנשי הייטק, סטארט-אפיסטים ואנשי הטכנולוגיה.
לסיכום:
מעז יצא מתוק – התודעה למצוקת הדיור (שעדיין לא נפתרה במלואה) הציפה את הבעיה ופתחה בפנינו מגוון של אזורי דיור חדשים בכל רחבי הארץ. כיום, גם מי שרוצה לחיות במרכז העניינים איננו חייב דווקא לרכוש דירה באזור המרכז, מאחר והצפון והדרום פותחים בפניו לא פחות אפשרויות תעסוקה.

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
שלח במייל
שיתוף ב print
שלח להדפסה