איזה נכס אתם מחפשים?

איזה נכס אתם מחפשים?

תקציב

4500000

100,0005,000,000

1000000

מגמת המחירים בערי הדרום בעקבות מבצע צוק איתן

מבצע צוק איתן, שהחל בשנת 2014 ב – 8 ליולי והסתיים יותר מחודשיים אחר כך, ב – 26 לחודש אוגוסט, השפיע לא מעט על תושבי הדרום, שסבלו במהלכו מירי רב מאוד של רקטות וגם ניסיונות חדירה של מחבלים לשטחי ישראל, הסמוכים מאוד ליישובים שעל הגבול. עם סיומו, חזרו אמנם תושבי הדרום לשגרה, אולם בעיקר למראית עין. המבצע השפיע עליהם לא מעט וכך גם על מחירי הדיור באיזור, שירדו באופן משמעותי תוך כדי המבצע עצמו וגם לאחר סיומו.

ההשפעות הכלכליות של המבצע על יישובי הדרום

אחד התחומים הבולטים ביותר עליהם השפיע מבצע צוק איתן, הוא תחום הנדל”ן. אזור הדרום, שספג לא מעט בשנים האחרונות, סבל מירידת מחירי נדל”ן בצורה משמעותית ומביקוש הולך ופוחת לדירות באזור. אולם, דווקא לאחר מבצע עמוד ענן בשנת 2012, נדמה היה שהאזור מתאושש ומחירי הדירות עלו. כל זאת, עד למבצע צוק איתן, שהביא אחריו ירידה חוזרת בשווי הנכסים. דירות למכירה בבאר שבע הוצעו במחירים נמוכים יחסית מכפי שהיה לפני המבצע, וכך גם דירות בערים גדולות אחרות בדרום, כמו קרית גת שספגה גם היא מספר רב מאוד של רקטות במהלך צוק איתן. משפחות רבות ששקלו לשנות את מקום מגוריהן ולעבור להתגורר בצפון שינו את דעתן והחליטו לחפש מקומות שקטים ורגועים יותר, יחסית. הביקוש לדירות במהלך ולאחר המבצע הלך וקטן, מה שהוביל באופן ישיר להורדה במחירים.

יש לזכור שבין כה וכה מחיריהן של הדירות ביישובי הדרום אינם גבוהים, בהשוואה לדירות באזור המרכז, וכי שוק הנדל”ן בארץ איננו נחשב ליציב במיוחד. אם נוסיף לכך את המבצע הצבאי, הרי שהמצב איננו אידיאלי למי שרוצה למכור את דירתו שבדרום. מצד שני, מי שמחפש דירות למכירה בקרית גת וסביבתה, ייהנה ממחיר נמוך בעת הרכישה ובפתרון לא רע לצרכי השקעה. אמנם אין פרויקטים חדשים רבים של בנייה בערים הדרומיות, אך אפשר למצוא מבחר גדול מאוד של דירות, בניהם דירות למכירה באילת בנות 3 או 4 חדרים, ואף יותר. הדבר נכון גם לגבי קיבוצים רבים בעוטף עזה, שעד לתקופת המבצעים הצבאיים משכו אליהם רבים שראו בהם הזדמנות לשיפור באיכות החיים, ואילו כיום מספר הפונים להתגורר בהם קטן בכל שנה.

התאוששות לאחר המבצע – האם היא אפשרית?

חשוב לזכור, ובמיוחד בהסתמך על העבר, כי אנו צפויים להתאוששות מסוימת בתחום הנדל”ן באזור הדרום, בדיוק כפי שקרה לאחר מבצע עמוד ענן. ההתאוששות היא אמנם איטית ולא ניכרת באופן מיידי, אולם יש הסבורים שהיא תבוא ותביא איתה עלייה במחירי הדירות שבערים הדרומיות.

עוד בנושא:

דירות למכירה בקרית גת

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
שלח במייל
שיתוף ב print
שלח להדפסה